Zborul lui Magellan #4

 – Afişează Calea Lactee.

Ecranul sare înapoi la senzorul de la pupa navei. Mă trec fiori prin tot corpul, mi se ridică părul pe ceafă şi din toate părţile simt o adiere rece, un hău care se cască peste tot în jur. Nu pot procesa ce văd. Nu îmi vine să cred. O pot cuprinde pe toată cu privirea, este incomprehensibil cât de departe sunt de casă. Rămân mut. O singurătate palpabilă îmi umple fiinţa. Dacă sunt într-adevăr singur pe această navă, nu voi mai vedea niciodată o fiinţă umană în viaţă. Până aş ajunge înapoi acasă o nouă specie ar putea evolua să fie conştientă de sine. Râmele de pe pământ ar avea timp să descopere motorul cu combustie internă. La naiba! Ar avea timp să înveţe să despice atomul. Mă aflu în vidul nesfârşit dintre galaxii. Nimic din ceea ce văd nu este. Totul a fost. Lumina care ajunge la mine e străveche.

Brusc, ceva îmi atrage atenţia. Realizez că în afară de zumzăitul discret al procesoarelor ce împânzesc nava, nu se aude nimic. Câte o picătură care se scurge din aerisire mai scoate un clinchet subtil atunci când loveşte podeaua de metal. Şi mirosul înnebunitor de metal ars.

O pată de culoare pe un fundal negru. Asta nu e corect.

– Creşte luminozitatea cu treizei la sută.

Încep să apară. Puncte care strălucesc vag. Un gând îmi trece prin cap, o replică, dar nu ştiu de unde s-o iau: „Dumnezeule, e plin de stele”. Dar nu durează mult. Încep să râd isteric, cu lacrimi. Nu sunt stele. Sunt galaxii. Toate acele puncte sunt galaxii. Atât de departe că par nişte pistrui pe ecranul meu. Şi între ele nimic. Şi în unul din acele nimicuri, eu.

– Afişează punctul de plecare al traiectoriei curente.

„Date cu access restricţionat. Cod de nivel beta sau superior necesar.”

Nivel beta. Adică secundul. Adică eu? Aş putea fi la fel de bine chiar căpitanul. Aş putea avea toate cheile către toate uşile, către toate cuferele din cavoul ăsta plutitor şi n-aş şti.

– AŞ PUTEA FI MARELE ÎMPĂRAT!

Urlu. Sper ca cineva să mă audă. Sper ca cineva să dea buzna pe punte. Oricine, orice. Împărat peste nimic. Un mesaj apare pe consolă:

„Prezentaţi-vă la sala de mese pentru hrană.”

Mă ridic automat şi mă îndrept către sala de mese. În cap încep să mi se învârtă idei, posibilităţi, posibile acţiuni pe care le-aş putea întreprinde, frânturi de planuri, de gânduri. Devin atât de dezorientat şi atât de incapabil să-mi pun mintea într-o ordine încât un simplu ordin din partea unui computer mi se strecoară în capul listei de priorităţi. Nu mai simt foamea. Nu e loc din cauza întrebărilor. Mă trezesc în dreptul unui automat de mâncare ţinând o farfurie cu două pastile pe ea. Lângă stă, nederanjat, un pahar cu apă.

– Asta e hrana mea?

Afişajul, pentru că peste tot e la un moment dat un ecran cu care să interacţionezi, repetă un mesaj mai vechi:

„Hrană cu gramaj strict, hidratare controlată, tratament cu vitamine, intravenos, periodic. Aţi dori să dezactivez alarmele periodice la programul de tratament?”

Clipesc surprins în faţa ecranului. Devin brusc conştient de penibilul situaţiei. Vorbesc cu un ecran semi-inteligent. Mă aflu la mii de ani lumină de Calea Lactee, fără memorie, fără speranţa şi vorbesc cu un automat de nutriţie. Mi se pare că de pe holul principal se aude un râs jucăuş, dar îmi dau seama că e doar ecoul suspinelor mele, al disperării mele.

Îmi iau pastilele şi mă aşez o clipă pe unul din scaunele din apropiere. Mă întind cu mâinile sub cap, pe masă. Adorm.

~ de nomorelol pe Noiembrie 4, 2014.

4 răspunsuri to “Zborul lui Magellan #4”

  1. One word: Interstellar

  2. Te-am „urmarit” de ceva timp si astazi te-am citit prima data, cel putin din cate imi amintesc. Foarte interesant.

Lasă un răspuns

 
